Skip to content

Datamaze – Blog

מוצף ברעיונות לניסויים? שיטת תיעדוף A/B Testing

הקדמה במוצר תוכנה ישנם מרכיבים רבים. סביר להניח, שכאשר עלית לאוויר המוצר היה ראשוני, ולכן הביצועים שלו היו בהתאם – לא אופטימליים. על מנת לשפר את הביצועים – נדרש לשפר לא מעט דברים הקשורים למספר היבטים בפעילות: מיקוד קהל היעד… Read More »מוצף ברעיונות לניסויים? שיטת תיעדוף A/B Testing

“מוכן/ה להשתתף בניסוי?” – כמה נתונים צריך ניסוי A/B-Testing מובהק?

אחד מהמרכיבים החשובים ביותר ליצירת צמיחה הוא ניסוי וטעיה. בעולם המיזמים, זה מתייחס לביצוע ניסויים על פיצ’רים שונים במוצר ועל קהלי יעד שונים, וזיהוי החלופה שבה הביצועים התבררו כטובים ביותר. אז יש לנו ניסוי שרץ, ויש לנו תוצאות. אך כיצד… Read More »“מוכן/ה להשתתף בניסוי?” – כמה נתונים צריך ניסוי A/B-Testing מובהק?

User-Segmentation – סגמנטציה ב-3 שלבים (“הכר את המשתמש”)

הקדמה – מהי סגמנטציה של משתמשים (User-Segmentation) סגמנטציה של משתמשים (User-Segmentation) היא אחד המונחים הנפוצים בעולם השיווק כיום. זאת, מאחר ולכל מוצר – ממוקד ככל שיהיה – ייתכנו מספר אופנים של שימוש. כל סוג שימוש כזה רלוונטי עבור קהל מסוים… Read More »User-Segmentation – סגמנטציה ב-3 שלבים (“הכר את המשתמש”)

Viral-Coefficient – איך תדע שהמוצר שלך מתפשט כמו מגיפה

הקדמה צמיחה ויראלית ( Viral Growth ), או מקדם ויראליות גבוה ( Viral-Coefficient ) הם אחת השאיפות של כל יזם – במיוחד בעולם ה-B2C. ויראליות מתרחשת כאשר כל משתמש חדש מביא אחריו אחד או יותר משתמשים נוספים – ולמעשה הופך… Read More »Viral-Coefficient – איך תדע שהמוצר שלך מתפשט כמו מגיפה

OMTM – איך לזהות את ה-מטריקה החשובה ביותר בסטארטאפ שלך?

סוגיית מטריקה/מטריקות ומדידת ביצועים היא קריטית בארגונים בכלל, ובמיזמים טכנולוגיים בפרט. זאת מאחר והיא מאפשרת מיקוד ביעד ספציפי הדורשת שיפור ובכוונון כל הארגון לטובת השגת אותו היעד.   לא בכדי אחד ממטבעות הלשון המפורסמים ביותר בתחום הוא: “If You Can’t… Read More »OMTM – איך לזהות את ה-מטריקה החשובה ביותר בסטארטאפ שלך?

כיצד כלי האנליטיקס מחריב את ה-Retention בחברה שלך – חלק ב’

בחלקו הראשון של המאמר הוצגו מספר היבטים עיקריים בהם כלי האנליטיקס מתקשה לתת לנו מענה בעולם ה-Retention. ההיבטים האלה נגעו בעיקר לבעיות נתונים ותפיסת כלי האנליטיקס הקיימים בשוק. בחלק השני נעסוק במספר גורמים נוספים וחשובים – הקשורים באופן ישיר יותר… Read More »כיצד כלי האנליטיקס מחריב את ה-Retention בחברה שלך – חלק ב’

‘מספיק בקושי’ – כיצד כלי האנליטיקס מחריב את ה-Retention בחברה שלך

כולנו עושים שימוש בכלי אנליטיקס (Analytics) דוגמת גוגל אנליטיקס ו-Mixpanel על מנת לקבל נתונים על התנהגות המשתמשים שלנו. בשימוש כזה, חשוב להבין כי כל כלי אנליטיקס מוכוון למענה על צורך מסוים – ושם הוא מצטיין. כך, רוב כלי האנליטיקס נותנים… Read More »‘מספיק בקושי’ – כיצד כלי האנליטיקס מחריב את ה-Retention בחברה שלך

‘ללכת על חבל דק’ – איך מגדירים נטישת משתמשים בצורה מאוזנת ומדויקת

במאמר קודם הגדרנו שני היבטים – עליהם עלינו לשים פוקוס בעת תהליך ההגדרה של נטישת משתמשים: שלב: הבחנה חדה בין שלב המכירה (או ההמרה) ושלב השימוש במוצר. אירוע: איזה אירוע בשלב השימור נדרש להתרחש על מנת שייחשב לנטישה. בנוסף, שם עסקנו בזיהוי… Read More »‘ללכת על חבל דק’ – איך מגדירים נטישת משתמשים בצורה מאוזנת ומדויקת

‘מוצר אח’ או ‘מוצר פח’ – כיצד להגדיר נטישת משתמשים (User-Churn)

“משהו מרגיש לי כאן לא הגיוני! מצד אחד, נכנסת לי לאתר / מוצר המון תנועה. אני מצליח להמיר אותה באחוזים לא קטנים – אז זה בסדר. אבל איך לעזאזל בסוף היום אין לי צמיחה בכמות המשתמשים? איך אין לי הרבה… Read More »‘מוצר אח’ או ‘מוצר פח’ – כיצד להגדיר נטישת משתמשים (User-Churn)

נטישה של משתמשים User Churn

Retention או נטישה – איך למנוע מהמוצר שלך לסיים במגרש הגרוטאות

נטישה של משתמשים – הקדמה האם קרה לכם פעם, שהורדתם אפליקציה שנראתה לכם נחמדה, אבל כבר בתחילת השימוש בה הבנתם שאין לכם ממש חיבור איתה? חזרתם אליה מאז? יכול להיות שהסרתם אותה או הפסקתם להשתמש בה? באותה הנקודה החלטתם לבצע… Read More »Retention או נטישה – איך למנוע מהמוצר שלך לסיים במגרש הגרוטאות