Skip to content

Datamaze – הבלוג האנליטי

"איך למדוד בצורה אפקטיבית תהליכים קריטיים כמו Onboarding המרה או ריטנשן?"

לשדרוג המדידה כבר עכשיו לחץ/י כאן! בתחילת שנת 1936, החל ד"ר מפורסם לאסוף דאטה של טמפרטורת הגוף האנושי. כמעט 20 שנים לאחר מכן, ולאחר איסוף כמיליון (!) תצפיות, הגיע למספר הקסם 37 מעלות. רק בשביל שיתגלה כ-100 שנים מאוחר יותר… Read More »"איך למדוד בצורה אפקטיבית תהליכים קריטיים כמו Onboarding המרה או ריטנשן?"

פערים בדאטה - data quality gaps

"יש הרבה פערים בדאטה בכלי האנליטיקס ואין מי שבאמת יסביר למה יש אותם…"

לפתרון בעיות דאטה מורכבות או דחופות לחץ/י כאן! הרבה CTOs / VP R&Ds ואפילו מנהלי דאטה ו-BI מגיעים למצב של לתלוש שיערות מרוב תסכול לאור פערים בדאטה בחברה שלהם. בעוד שכלי אנליטיקס דוגמת Mixpanel, Google Analytics, Amplitude ואחרים מאפשרים לרוב… Read More »"יש הרבה פערים בדאטה בכלי האנליטיקס ואין מי שבאמת יסביר למה יש אותם…"

Cohort-Analysis – ניתוח קוהורטות – איך מודדים שימור משתמשים כמו נינג'ות

ניתוח קוהורט (Cohort-Analysis) הוא הכלי הנפוץ ביותר כיום למדידת נטישה או שימור של משתמשים במוצר (Retention). הניתוח מאפשר להבין איזה אחוז של המשתמשים נשארים במוצר לאורך זמן, בחלוקה לקבוצות של מועדי הצטרפות (קוהורטות). המשלים של אחוז השימור לאורך זמן ייתן… Read More »Cohort-Analysis – ניתוח קוהורטות – איך מודדים שימור משתמשים כמו נינג'ות

איך להוציא תובנות מנתונים - מומחה דאטה

פיצוח תובנות מנתונים – להדפיס וליישם

פיצוח תובנות מנתונים לא נוצר רק מניתוח נתונים… בשוק הדאטה קיימת גישה מקובלת, לפיה תובנות מנתונים מגיעות רק מפעולה פשוטה של ניתוח דאטה או מצפייה בדוחות מוכנים מכלי זה או אחר. אבל למען האמת, ניתוח דאטה או צפייה בדוח זה… Read More »פיצוח תובנות מנתונים – להדפיס וליישם

אחת ולתמיד: מה עדיף – גוגל אנליטיקס או מיקספאנל

הקדמה + שורה תחתונה (כי הזמן שלך יקר) רבות כבר סופר ותואר על שני הכלים שמובילים את שוק האנליטיקס ועל הסוגיה מה עדיף – גוגל אנליטיקס או מיקספאנל . שני הכלים מצוינים ויכולים לסייע לך המון בהבנת המשתמשים שלך. ועדיין,… Read More »אחת ולתמיד: מה עדיף – גוגל אנליטיקס או מיקספאנל

איך לבחור כלי אנליטי? כל הדרישות האנליטיות הקריטיות במאמר אחד

מזל טוב! אז חשבת על רעיון, התחלת לפתח מוצר והוא כבר כמעט מוכן להשקה. השלב הבא שכנראה ניתקל בו הוא בחירת כלי אנליטי. כן – הדבר הזה שעוזר לך להבין מה המשתמשים שלך יעשו במוצר… ובטח כאן שאלת את עצמך… Read More »איך לבחור כלי אנליטי? כל הדרישות האנליטיות הקריטיות במאמר אחד

איך מצב חירום רפואי בטיול בחו"ל קשור לאתגר הצמיחה במוצר שלך

הקדמה סוגיית אי הודאות היא אחד ההיבטים הקשים ביותר בסטארטאפים. אי הודאות היא תמידית, ולמעשה הודאות היחידה שיש לך בתור יזם היא שאין ודאות… אבל מה שאתה בטח פחות יודע, הוא שאפשר להתמודד, להקטין ואפילו לנהל את אי הודאות בעזרת… Read More »איך מצב חירום רפואי בטיול בחו"ל קשור לאתגר הצמיחה במוצר שלך

"הגודל לא קובע" – 6 טריקים להתמודד עם מעט נתונים בניסוי A/B-Testing

הקדמה כמו שאתם בטח יודעים, המטרה ב-A/B-Testing היא להגיע לתוצאות מובהקות. בשביל זה צריך מספיק נתונים.   לאור זאת, יזמים רבים מסתכלים רק על כמות התצפיות כפרמטר הקובע את רמת המובהקות. זה גורם להם לעתים להשקיע המון מאמצים בניסוי, רק… Read More »"הגודל לא קובע" – 6 טריקים להתמודד עם מעט נתונים בניסוי A/B-Testing

כל מה שרצית לדעת על Mixpanel-Cohort-Analysis ולא העזת לשאול

הקדמה לאחר שבמאמר נפרד הוסבר מהו בדיוק Cohort Analysis ואיזה מידע מופיע בו, במאמר זה יוצג כיצד עובדים בצורה נכונה עם האפשרויות השונות של Mixpanel-Cohort-Analysis. במהלך המאמר יתוארו 3 הפתרונות של Mixpanel לטיפול בשימור משתמשים (Retention): שימור משתמשים חדשים (First… Read More »כל מה שרצית לדעת על Mixpanel-Cohort-Analysis ולא העזת לשאול

5 פיצ'רים אנליטיים שכל מומחה מיקספאנל חייב להכיר

הקדמה מיקספאנל (Mixpanel) הוא אחד מכלי האנליטיקס המובילים היום בשוק. בעוד שגוגל אנליטיקס מוביל את השוק מבחינת הגודל, הוא עדיין מכוון למדידת רמת הביקור (Session) – ולא לרמת המשתמש (User). וכאן בדיוק נכנס מיקספאנל לתמונה. מיקספאנל נפוץ ביותר בעולם המיזמים,… Read More »5 פיצ'רים אנליטיים שכל מומחה מיקספאנל חייב להכיר